impossible

Behoefte aan een optimistische noot over omzetverhoging? Dit boek heeft heel wat van dergelijke noten op zijn zang. 

 

De titel doet vermoeden dat dit een boek is met adviezen voor ondernemen in de nieuwe werkelijkheid maar dat is het niet. Het bevat een aantal adviezen om een "supergroei" van de omzet te realiseren, met name dan in de zakelijke markt. Naar verluidt afgekeken van de snelst groeiende bedrijven van de Verenigde Staten. Dat laatste zullen we dan maar geloven want de research achter dit soort boeken is meestal schabauwelijk zo niet onbestaande (zie ook 8erlijk Management, hoofdstuk 8). Wat niet wegneemt dat alle adviezen wel iets bevatten wat bruikbaar is.

De auteurs houden de lezer voor dat er een zevendelige template is voor supergroei.

Formuleer uw persoonlijk doel: waar wil u heen, parallel aan de bedrijfsdoelen?
Kies een niche: focus u en sluit aan bij een overzichtelijke groep (potentiële) klanten wier probleem u kunt oplossen.
Optimaliseer uw lead generation: zaai breed, voorzie een warm opvangnet voor zich spontaan meldende prospects en ga actief achter de grootste kansen aan.
Maak uw verkoopteam schaalbaar: zet een duidelijke rolverdeling op en zorg voor weinig verloop in het team.
Verdubbel de transactiewaarde: verhoog uw share of wallet onder meer door u te richten op klanten met een grotere wallet
Heb geduld: succes komt niet na een dagje hard werken, maar na jarenlang zwoegen en niets in de wereld verloopt rechtlijnig.
Maak medewerkers eigenaar van hun werkdomein: geef ze volledige verantwoordelijkheid en regelmatig nieuwe uitdagingen.

From Impossible To Inevitable  is een heel Amerikaans boek waarin de miljoenen dollars omzet je om de oren vliegen. Dat moet u er maar weer bij nemen, blijkbaar kan het niet anders...

De boodschap is echter universeel: focus op waardecreatie door geschikte producten met geschikte klanten te combineren en 
Al bij al geen overdonderend origineel boek, maar wel met twee aparte kantjes: nadruk op business to business en het aandeel van ondernemerschap (bepaal uw eigen doel en word eigenaar). Dit laatste is een welkome verademing in een wereld waar micromanagement van verkoopprocessen troef is.

Hoe zit het met het individuele ondernemerschap in úw bedrijf?

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:8
Vaardigheden:6
Inspiratie:7
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:6
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

ANDER PLATFORM

Met ingang van juni 2020 is dit platform
niet meer actief.
Oudere bijdragen kunt u hier nog steeds
blijven raadplegen.
De opvolger van 2minuteacademy.nl
heet The 2-MinuteAcademy.
U kunt zich hier als gratis lid inschrijven.