Quotes

Hocknell

Mark Hocknell, een Australisch adviseur, formuleert het zo: 

Customer define the value they get based on the results or goals their realise. Then add to this the experience they have in realising these goals, and if you can, create some sense of value in a community. They do not define value in terms of features and advantages of products or services.

Nog even los van de vraag of twee en drie ook niet tegemoetkomen aan een "doel dat de klant wil realiseren" (behoefte waaraan hij wil tegemoetkomen), opent dit wel een interessant perspectief: klanten willen vaak meer dan dat er alleen maar een doos geschoven wordt, en steeds vaker dat de leverancier zich met brede problematieken inlaat.

Hoe definieert úw organisatie klantwaarde?

insinger

"We accepteren geen risico’s meer. Als er wat misgaat, is het altijd de schuld van een ander; als er wat gebeurt, is het altijd een schandaal. Maar we moeten ons realiseren dat er altijd mensen onder de tram kunnen raken, dat iemand een verkeerde lening afsluit of een verkeerde risico-inschatting maakt. Die verkramping komt doordat we in zulke overvloed leven."

quote

“I’ve learned personally that you can get a graduate student to do a lot of things, but you can’t get them to do it twenty thousand times in a row, because they will start to invent a way to automate the boring job. There seems to be some kind of threshold — some number of hours — after which frustration produces creative insight."

Erich von Himmel

mooijer

Evert Mooijer van Klaas Puul (2de grootste garnalenhandel van Nederland) over the art of letting go in het FD: "Ik ben een garnalenman in hart en nieren. Daarom verkopen wij met de familie niet alle aandelen. Weliswaar zien ze mij niet meer elke dag op het bedrijf, maar ik denk altijd en overal na over nieuwe investeringen, nieuwe mogelijkheden en over nieuwe afzetmarkten."

Quote

For much of the 20th century, success depended on a company’s ability to hire, train, and retain ever-larger numbers of employees. This was the era of the company man, where employees exchanged long-term loyalty for a livable wage and a pension plan.

In today’s knowledge economy, success depends instead on finding, empowering, and retaining the most talented people.
Josh Baron

Wat is in uw organisatie het hogere doel waar iedereen zich voor inzet?

Winnen of leren

Dingen kunnen altijd fout gaan, ook wanneer ze gemicromanaged worden... In een gecontroleerde omgeving is een mislukking een strafbaar feit. In een open omgeving, waar de goede wil van iedereen de drijfveer is, zijn mislukkingen echter lessen. (meer erover in "8erlijk Management" van Guido Thys). Kijk naar de mooie illustratie hiervan.