logo2MA185
bedrog

Wanneer de opbrengsten of middelen van uw organisatie krom verdeeld worden, dan hebben de klanten daar twee grote problemen mee.

Ten eerste is er de harde, meetbare realiteit: u zou ons betere producten en diensten, betere service en warmere ruilprocessen kunnen -lees: meer waarde- kunnen leveren, maar u doet dit niet omdat de middelen daarvoor elders besteed worden (aan winstuitkeringen of interne werkingskosten, bijvoorbeeld).

Zolang er geen evenwicht is in de verdeling van de beschikbare waarde, kunt u doen wat u wilt om de uiteindelijke meerwaarde voor de klanten op te schroeven, meer dan suboptimaal wordt het nooit omdat het in de basis verkeerd zit.

Ons tweede probleem is dat u ons niet met droge ogen kunt vertellen dat u een klantcentrische organisatie bent (om een willekeurige hype-term te gebruiken) terwijl er te grote kisten met geld naar bijvoorbeeld de aandeelhouders of een onredelijk aantal managementlagen gaan. Dit is een kwestie van moraliteit. Dit is bedrog.

 

Opzouten cover

Fragment uit:

Opzouten! - de 8 disrupties die klanten van u verwachten

van Guido Thys. Meer hier.

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:8
Vaardigheden:7
Inspiratie:9
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:10
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!