logo2MA185
ing

Citaat uit het FD van 4 oktober 2016: "Een concreet gevolg van de aangekondigde sanering is dat de ING over een paar jaar denkt nog maar 50 tot 52 cent kwijt te zijn aan kosten om een euro te verdienen."

Aan het woord was ceo Ralph Hamers.
Uit deze mededeling blijkt:

  • dat het doel van de bank nog steeds "het verdienen van een euro" is. Aandeelhouderswaarde, dus. Weg de bankierseed waarbij verklaard werd dat het klantbelang centraal staat;
  • erger nog, dat wat de bank voor/met de klant doet om winst te maken, als "kosten" bestempeld wordt (en klanten waarschijnlijk als hindernissen zonder wie het allemaal vlotter zou verlopen).

Nog steeds eenkennig winstdenken dus. Niets geleerd. Niets veranderd. Doet denken aan het beroemdste citaat van Larry Page

Overheerst het winstdenken ook in úw bedrijf nog steeds? Hoe lang nog?

 

 

Bron: FD
KennisLeerinhouden:9
Vaardigheden:1
Inspiratie:1
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:1
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!