logo2MA185
bezemhok

Iedereen moet tegenwoordig manager van iets zijn. Dus moeten we onze meest creatieve pet opzetten om nieuwe titels te verzinnen. Vooral benamingen die buiten de traditionele hiërarchie vallen en dus dus geen financiële consequenties hebben.

"Manager of the Broom Closet"  noemde Jay Curry in de jaren 90 de yuppen die met ego-strelende visitekaartjes kwamen aandraven.

Ondertussen is het er niet veel beter op geworden. Met dank aan FD-columniste Saskia Nijs enkele recente voorbeelden:

Chief Vodka Bloke voor de ceo van een wodkabedrijf
ChiefYahoo voor de oprichters van Yahoo
Money Maestro voor de boekhouder
Director of First Impressions voor de receptioniste

Dit staat haaks op het aanzien dat managers vandaag de dag hebben, zoals uitgebreid beschreven in "8erlijk Management". Is een ronkende titel niet zoals een verkoper die korting geeft: een laatste redmiddel als je niets anders te bieden hebt?
 

Bron: FD
KennisLeerinhouden:8
Vaardigheden:1
Inspiratie:7
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:7
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!