logo2MA185
christensen

Innovatiedeskundige Clayton Christensen stelt dat consumenten producten "inhuren" om een bepaalde taak te verrichten.

In zijn nieuwste boek "Competing Against Luck" onderzoekt Christensen waarom sommige bedrijven zo succesvol zijn met hun innovaties.
"The secret to winning the innovation game lies in understanding what causes customers to make choices that help them achieve progress on something they are struggling with in their lives. To get to the right answers, Christensen says, executives should be asking: What job would consumers want to hire a product to do?"

Verkopers weten dit natuurlijk al decennia lang: wat is de vraag achter de vraag van de klant? Een aankoopintentie is altijd gebaseerd op de vertaling van een wens naar een bepaald product. Mooi dat strategen dit nu ook inzien, dat brengt marketing en verkoop weer een stukje dichter bij elkaar...

Hebt ú inzicht in de achterliggende koopmotieven van uw klanten?

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:10
Vaardigheden:7
Inspiratie:7
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:4
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!