logo2MA185
kaartje

Veel functiebenamingen in organisaties komen rechtstreeks uit Dr Mabuse's Little Cabinet of Horrors; ze verraden wat voor soort organisatie u bent.

Wat dacht u van “accountmanager”? De rol van de klant is dan in elk geval duidelijk: zoveel mogelijk geld van zijn rekening naar die van de ander overschrijven.

Ooit kreeg ik een visitekaartje van een Manager Large Accounts, iemand die blijkbaar hooggespannen verwachtingen koesterde. Mijn rol als melkkoe wordt op weinig andere manieren zo duidelijk gemaakt.
Nou ja, het kan nog directer: toen wij in 1987 met de pas geopende Iberialijn naar Cuba op vakantie gingen, vertelde de staatsgids ons bij aankomst: "We like tourists because we need the dollars." Transparantie leidt dus in elk geval tot duidelijkheid…
Op die manier verstaan de meeste leveranciers de kunst om onze klantbeleving een bijzonder tintje te geven en ons voortdurend tot nederigheid aan te manen.
Hoe scoort úw organisatie op dit punt?

(fragment uit "Opzouten! - 8 disrupties die klanten van u verwachten")

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:7
Vaardigheden:1
Inspiratie:8
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:9
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!