logo2MA185
drink

"Liever borrelpraat dan bedrijfsliteratuur" kopte het FD: bij elke ontdekking in de geneeskunde worden meteen wereldwijd alle protocollen en behandelingen aangepast maar wanneer bewezen wordt dat iets in managementland niet werk, gebeurt er niets.

Elke smoes is goed om niet over het vak te lezen. "En zo kan het gebeuren dat hippe termen die op borrels en vergaderingen worden opgepikt, zoals ‘het nieuwe werken’ en bedrijven die ‘lean’ en ‘agile’ opereren, massaal in bedrijven worden toegepast, zonder dat er wetenschappelijk bewijs is dat dit ook daadwerkelijk helpt."

"Liever hot dan bewezen" en "kuddegedrag" zijn termen die critici graag in de mond nemen maar ze worden weggelachen. Het zou een mooi project zijn om eens te berekenen hoeveel miljarden er jaarlijks verloren gaan door kuddegeknoei van slecht geïnformeerde managers...

Wat doet ú om uit te zoeken of een theorie of methode betrouwbaar is?

 

Bron: FD
Link: https://fd.nl/morgen/1168322/liever-borrelpraat-dan-bedrijfsliteratuur
KennisLeerinhouden:10
Vaardigheden:7
Inspiratie:7
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:9
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!