logo2MA185
edison

Een uitvinding is pas een innovatie wanneer ze waarde blijkt te hebben. Dat is een bekend gegeven.
Maar om een game changer te worden die (een stuk van) de wereld op zijn kop zet, is er een ecosysteem nodig.

In een heel mooi artikel beschrijft Forbes Magazine wat er gebeurde toen Edison de gloeilamp had uitgevonden. Het succes was beperkt omdat er geen netwerk was. Daartoe zette hij een distributie-eenheid op, daarin gevolgd door Westinghouse (en andere concurrenten). Daarna duurde het nog 40 jaar voordat stroom een algemeen goed geworden was, thuis maar vooral ook in de industrie. Daarvoor moesten heel wat knoppen om in andere hoofden: bij machinebouwers, architecten, enzovoort.

Kortom: er moest eerst een uitgebreid ecosysteem ontstaan om de nieuwe uitvinding te dragen en ze tot een waardecreërende innovatie te maken. 

Welk ecosysteem is er nodig om úw volgende innovatie mee uit te dragen? En bestaat die reeds, of moet die nog gemaakt worden?

Bron: Forbes
Link: http://www.forbes.com/sites/gregsatell/2016/06/12/it-takes-a-lot-more-than-a-big-idea-to-change-the-world/#10aadc78634e
KennisLeerinhouden:10
Vaardigheden:1
Inspiratie:8
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:10
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!