logo2MA185
innovatie

Dat er veel verandert en dat we die kansen moeten grijpen, dat weten we onderhand al wel. Maar hoe pakken we dit in de praktijk aan?

Wie naar de "experts" luistert, krijgt de indruk dat we de komende decennia enkel kunnen overleven door blind "innoverend" om ons heen te slaan. Mooi niet, dus.
Wanneer we dat doen, hebben we namelijk enkel tijd om te exploreren, niet om te exploiteren en dan gaan we failliet.

Succesvolle ondernemingen hanteren daarom de 3 ijzeren wetten bij het voortdurend vernieuwen van hun aanbod: 

1.

Waarde creëren: geld stroomt naar waarde en een idee is pas een innovatie wanneer er geld mee verdiend wordt.


2.
Grote vraag, grote ontevredenheid: nieuwe producten en diensten richten zich op behoeften waar al veel aanbod voor bestaat maar waar de ontevredenheid met dit aanbod groot is, m.a.v.: het nieuwe product is veel eenvoudiger, goedkoper, mooier, etcetera.

3.
Teruggedraaide keuzes en beslissingen: alle huidige producten en diensten zijn gebaseerd op keuzes en beslissingen uit het verleden. De vraag "hoe pakken we dit aan?" hebben we op een bepaald moment beantwoord binnen de technische en andere mogelijkheden van dat moment.
Ondertussen zijn die mogelijkheden misschien drastisch veranderd zodat we deze beslissing kunnen herzien. Innovaties zijn dus geen producten of diensten, maar nieuwe manieren er ergens naar te kijken.

Voor dit laatste is het dus van levensbelang om 2 zaken heel duidelijk op het netvlies te hebben: welke beslissingen wil/kan ik terugdraaien en welke technologie is daarvoor vandaag ter beschikking?

Staan ze op úw netvlies?

P.S. Vincent Everts (trendwatcher) en Guido Thys (dwarsdenker) hebben de handen in elkaar geslagen en geven in een gezamelijke presentatie het antwoord op deze 2 vragen. In deze video leggen ze uit hoe ze dat doen.

 

 

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:10
Vaardigheden:7
Inspiratie:9
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:7
Outoftheboxgehalte:9
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!