logo2MA185
ei

Hoe konden we vroeger zonder mobieltje, gps en geldautomaat? Deze overdenkingen maken we allemaal. Maar omgekeerd geldt dit ook: als een innovatie niet aanvoelt als de doodnormaalste zaak van de wereld, dan wordt ze niks.

Steve Jobs zei ooit dat succesvolle vernieuwers zich vaak een beetje schuldig voelen omdat ze helemaal niets GEDAAN hebben, maar HET enkel GEZIEN hebben.

Dit komt overeen met de vaststelling dat geslaagde innovaties (wat in feite een pleonasme is: iets is namelijk pas een innovatie wanneer het waarde oplevert en er dus geld mee verdiend wordt) niets anders zijn dan nieuwe manieren om bestaande behoeften van klanten in te vullen.

Die behoeften werden daarvoor op een andere manier ingevuld, op basis van de mogelijkheden van toen (it seemed like a good idea at the time). Wanneer die mogelijkheden veranderen (technologie, nieuwe moraal, etc.) dan kunnen die keuzes van vroeger teruggedraaid worden.
Deze nieuwe invulling voelt daarom als heel vanzelfsprekend aan. En achteraf voelt het alsof het vroeger maar behelpen was.

Innovatieplannen? Hoe vanzelfsprekend voelt het eindproduct aan?

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:8
Vaardigheden:8
Inspiratie:9
Behapbaarheid:8
Huurdeconsultantgehalte:5
Outoftheboxgehalte:8
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

NIEUW!

Kies uit onze selectie
online 
OPLEIDINGEN 

Ga naar het overzicht


GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!