Betekent "winner takes all/most" de doodsteek voor innoveren? HBR-blogger Paul Hünermund betoogt dat inkomensongelijkheid ook bij ondernemingen geldt en innovaties daarom in toenemende mate van grote spelers komen. Lees meer... Reactie toevoegen
Veranderen en vernieuwen: best in kleine stapjes Grote aardverschuivingen in organisaties zijn erg populair. Howard Schultz (Starbucks) waarschuwt echter: don't bet the farm! Lees meer... Reactie toevoegen
Wie heeft er baat bij innovaties? Telkens Uber zijn software verbetert en er meer ritjes gedaan kunnen worden, gaat de vergoeding voor de chauffeurs/koeriers omlaag en de winst van Uber omhoog. Is dit verdienmodel vol te houden? Lees meer... Reactie toevoegen
Uw huidige verdienmodel is vaak het grootste obstakel bij innovatie Alexander Osterwalder (Business Model Generatie) geeft op zijn weblog een opsomming van 11 factoren die innovatie in de weg staan. Op nummer één staat het huidige verdienmodel van uw bedrijf. Lees meer... Reactie toevoegen
Geen innovatie zonder community en/of ecosysteem In een HBR-column vergelijken John Geraci en Christopher Chavez innoveren met de wijze waarop de Amish een schuur bouwen: vroegtijdig contact leggen met zoveel mogelijk relevante partijen in het (toekomstige, gt) ecosysteem, iedereen betrekken bij de co-creatie en minstens evenveel aandacht besteden aan de groei van de community als aan de ontwikkeling van het eindproduct. Lees meer... Reactie toevoegen
Innovaties betaalbaar maken in drie stappen Vernieuwingen zijn maar pas innovaties wanneer ze waarde opleveren, voor de klant zowel als voor de leverancier. Positionering, prijs en kosten zijn drie voor de hand liggende gebieden om dit te realiseren. Lees meer... Reactie toevoegen
Ook bij verdienmodellen: overdaad schaadt Experimenteren met nieuwe verdienmodellen is aan de orde van de dag. Alleen opletten dat dit niet ten koste gaat van de focus! Lees meer... Reactie toevoegen