controle

Sinds een jaar of vijftien horen we dat de klanten de regie over ruilprocessen hebben overgenomen en ze steeds meer "in control" willen zijn. Onzin.

Klanten willen helemaal niets wat extra moeite kost.

Aan de knoppen zitten, betekent: een heleboel extra beslissingen nemen en misschien zelfs wel extra dingen doen. Dat staat haaks op het Doosje+, één van de drie soorten waarde die klanten van hun leverancier verwachten. Ze willen zoveel mogelijk comfort en eenvoud, met andere woorden: een leverancier die hen zoveel mogelijk uit handen neemt.

Wat met dat "in control" zijn bedoeld wordt, is veeleer dat klanten nu over heel veel alternatieven beschikken en niet meer automatisch aannemen wat leveranciers hen voorschotelen. Leveranciers beslissen steeds minder wat goed voor hun klanten is.

Wie écht klantwaarde wil leveren, praat met klanten niet enkel over de Doosjes (producten en diensten), maar ook over de +: communicatie, logistiek, service. Hoe wil ú het, beste klant?
Daarbij vinden ze het meer dan prima dat de leverancier aan de knoppen draait. Het hele proces managen, is teveel gevraagd. Sorry, zullen de meeste klanten zeggen, maar daar betaal ik jóu voor!

Een klant wil een volwaardige partij zijn in ruilprocessen, niet iemand die ze moet ondergaan. Niet meer. Maar ook niet minder.

Geeft ú ze die ruimte?

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:9
Vaardigheden:7
Inspiratie:8
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:8
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

NIEUW!

Kies uit onze selectie
online 
OPLEIDINGEN 

Ga naar het overzicht


GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!