logo2MA185
zelfbeeld

Als je niet weet waar je heen gaat, dan kom je vermoedelijk ergens heel anders uit. Maar wat drijft jou?

Carrière-adviseur Leni Minderhoud stelt haar klanten vaak de volgende vraag: wat zou jij doen in de middeleeuwen, toen er nog geen grote bedrijvan waren, geen internet en geen sociale vangnetten? Het antwoord op die vraag zal daarom altijd een optelsom zijn van dingen waar behoefte aan is en waar je zelf goed in bent.

Dit laatste is meteen ook een omschrijving van het begrip core essence: het niveau dat onder de core business ligt en waar trots en passie vandaan komen (zie ook het boek Opzouten). Op persoonlijk én op organisatievlak geldt hetzelfde: de core essence is de bron van zingeving. Het blijft daarom verwonderlijk dat zo weinigen bewust zijn van "what makes them tick". 

Geen onaardige vraag dus: wat zou jij/jouw organisatie in de middeleeuwen doen?

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:7
Vaardigheden:8
Inspiratie:8
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:8
Reacties  
0 #2 Guido Thys 25-06-2019 07:00
@Petra: de jib van Merlijn heeft mij altijd wel asngesproken. En jij?
Citeer
0 #1 Petra Aartsen 24-06-2019 23:44
Nou.. Guido, wat zou jij in de middeleeuwen doen dan?
Citeer
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!