logo2MA185
sterke taal

Als je zelf niet overtuigd klinkt, hoe wil je dan dat anderen overtuigd raken? Bij ondernemerschap horen twijfels, maar net zo goed ook het vermogen om die te overwinnen en naar buiten toe een sterke boodschap uit te sturen.

Samantha Harrington pleit in Forbes voor het overboord gooien van de beleefdheid en het hanteren van direct, sterk en duidelijk taalgebruik.
Ondernemen is voor een groot stuk overtuigen en wie voorzichtige, weifelende taal gebruikt, komt niet erg overtuigd over.

Zelf in je zaak geloven, volstaat niet. Je hebt ook voldoende zelfvertrouwen nodig om je overtuiging uit te schreeuwen.
Je kunt geen bedrijf bouwen op beleefde en twijfelende frases. Succes vraagt om taal met ballen.

Hoe klinkt u wanneer u over uw bedrijf praat?

Bron: Forbes
Link: http://www.forbes.com/sites/samanthaharrington/2016/05/26/pitches-and-asks-how-to-be-startup-strong/#7ef9e61467c9
KennisLeerinhouden:8
Vaardigheden:8
Inspiratie:5
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:4
Outoftheboxgehalte:5
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

ANDER PLATFORM

Met ingang van juni 2020 is dit platform
niet meer actief.
Oudere bijdragen kunt u hier nog steeds
blijven raadplegen.
De opvolger van 2minuteacademy.nl
heet The 2-MinuteAcademy.
U kunt zich hier als gratis lid inschrijven.