logo2MA185
muis

Iedereen weet dat de eerste periode van elk bedrijf de moeilijkste is: het moet bewijzen dat het daadwerkelijk waarde voor de klant en dus geldstromen kan genereren. Wanneer dat eenmaal bewezen is, treden er nieuwe prioriteiten en wetten in werking. Dit zijn de drie belangrijkste.

1. 
Beginnende ondernemers hebben de neiging om op te kijken naar grote gevestigde ondernemingen. Niet meer nodig in fase twee, want het is bewezen dat de onderneming waarde kan leveren. Het enige onderscheid met gevestigde bedrijven is dan nog omvang. Niets om naar op te kijken dus.

2.
Focus: startende ondernemingen komen vaak heel veel onbeantwoorde/slecht ingevulde behoeften tegen en hebben dus de neiging om te evolueren naar een generalist. Diepgaande kwaliteit, zoals die niet makkelijk door grote maar wel door kleine bedrijven geleverd kan worden, is echter vaak een product van specialisme.

3.
Hoe kleiner een organisatie, hoe wendbaarder. Dit is dus een unieke eigenschap van kleinere bedrijven, die dan ook snel op gebeurtenissen, trends en individuele klantbehoeften kunnen inspelen.

Bekijk de video.

Bron: Forbes
Link: http://www.forbes.com/sites/aileron/2016/12/28/3-ways-small-businesses-can-improve-profit-margins/#1a3bf86064e6
KennisLeerinhouden:9
Vaardigheden:7
Inspiratie:8
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:8
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

ANDER PLATFORM

Met ingang van juni 2020 is dit platform
niet meer actief.
Oudere bijdragen kunt u hier nog steeds
blijven raadplegen.
De opvolger van 2minuteacademy.nl
heet The 2-MinuteAcademy.
U kunt zich hier als gratis lid inschrijven.