logo2MA185
expert

We kennen allemaal de uitdrukking "een ongeluk komt nooit alleen". Waarom passen we ze dan niet toe op advies wat we van -meestal wildvreemde- guru's krijgen?

Iedereen is het erover eens dat we in een complexe wereld leven. Bij alles wat we doen en laten, komen heel veel verschillende factoren kijken.
Dus ook bij de kansen en uitdagingen in onze onderneming. 

Wanneer er een (meestal Amerikaanse) guru langs komt, is het dus uitkijken geblazen.
Want guru's focussen zich altijd op één factor, één aspect: durf! denk na! innoveer! luister naar je klant! luister niet naar je klant! enzovoort. Ze hebben daar een goede reden voor: complexe boodschappen zijn  niet makkelijk over te brengen en dus blijven ze er ver vandaan.

Zeer waarschijnlijk is datgene wat de guru roept één van de factoren waar we rekening mee moeten houden. Maar niet de enige.

Zelf goed nadenken is nog steeds de meest effectieve managementvaardigheid....

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:9
Vaardigheden:6
Inspiratie:8
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:8
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!