logo2MA185

De meeste bedrijven en organisaties hebben geen idee van hun Purpose en weten ook niet hoe het allemaal zo gekomen is.

Om het in de bekende klassiek-Griekse termen uit te drukken: ze weten niet waarom ze dingen doen en hoe het allemaal zo gegroeid is, ze zijn enkel bezig met het wat.

"Purpose" is nu weer een nieuwe hype want tot 99% van managers en medewerkers hebben er geen idee van wat de organisatie dan wel drijft/zou moeten drijven.
En het hoe, de core business zoals die er nu uit ziet, is tot stand gekomen dank zij vele honderden keuzes en beslissingen in het verleden. Vernieuwing komt er enkel maar door het terugdraaien ervan maar niemand denkt verder na dan het recentste of op-één-na recentste keuzeniveau.

Het kwade moet je bij de wortels aanpakken, maar geldt dat ook niet voor het goede? Zijn bedrijven waar de zingeving ontbreekt niet zinloos bezig? Laten organisaties die niet terugkomen op hun eigen eerdere keuzes, niet alle ruimte vrij voor start-ups en andere bedreigingen?
Zolang het animo ontbreekt om de wortels te bekijken, gaan we van de ene hype naar de andere blijven sukkelen en worden het bijzonder boring twenties.

Klik hier voor een manier om je organisatie flink door de wasstraat heen te halen.

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:10
Vaardigheden:8
Inspiratie:10
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:8
Outoftheboxgehalte:10
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!