logo2MA185

Organisaties zijn niet ingesteld op het stellen van vragen, dus blijven ze fanatiek reuzen op lemen voeten bouwen.

Belgen bouwen relatief kleine huizen om overheidssubsidie te kunnen krijgen. Na de wachttijd gaan ze vervolgens allerhande aanbouwen realiseren: erkers, keukens, veranda’s, etc. Soms meerdere aan elkaar.

Op deze manier gaan bedrijven om met workarounds: wanneer de eerste het probleem niet kan oplossen, knoopt u er een tweede aan vast, liever dan dat u de oorzaak van het probleem wegneemt. Statistieken leveren geen individuele klantinformatie op, dus toveren de magiërs een konijn tevoorschijn: big data. Als het goed is, staat er heel veel informatie in uw bestanden, dus laten ze er artificial intelligence op los om mijn gedrag te voorspellen.

Om dat goed voor mekaar te krijgen, moet je echter beschikken over héél veel informatie en daar héél slim mee omgaan. Dat lukt eigenlijk bijna nooit en daarom krijg ik wekenlang webadvertenties te zien voor een product dat ik net bij bol.com gekocht heb….

Privacy-bekommernissen even buiten beschouwing gelaten, hebben wij op zich niets tegen het verzamelen van zoveel mogelijk informatie als dit leidt tot meer waarde. Maar waarom stelt u dan zo weinig vragen aan ons?

Wanneer was de laatste keer dat iemand van uw organisatie aan een klant een heleboel vragen gesteld heeft om deze informatie beschikbaar te maken voor latere contactmomenten?

Opzouten cover

Fragment uit:

Opzouten! - de 8 disrupties die klanten van u verwachten

van Guido Thys. Meer hier.

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:8
Vaardigheden:1
Inspiratie:8
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:10
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Aktuele trends

Digitalisering en 50 jaar chaos

Internetjournalist Clay Shirky deed in een TED-presentatie in 2005 een voorspelling die (jammer genoeg) aardig blijkt uit te komen. Er is een parallel tussen de uitvinding van de drukpers en de ontwikkeling van internetplatformen die informatieverspreiding losmaken van instituten zoals uitgeverijen. Ze worden gevolgd door een periode van chaos; na de drukpers duurde die 200 jaar.

NIEUW!

Kies uit onze selectie
online 
OPLEIDINGEN 

Ga naar het overzicht


GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!