logo2MA185
onpersoonlijk

De technische ontwikkelingen en het toenemend verwachtingenpakket van klanten gaan beide in stijgende lijn, maar de aansluiting bij wat klanten echt bezighoudt, die wordt steeds geringer.

 

Daarmee bedoel ik niet dat er steeds minder persoonlijke media en kanalen gebruikt worden (van face-to-face naar sociale media, bijvoorbeeld). Onze definitie van “persoonlijk” schuift immers mee op met de ontwikkelingen.

Wat ik wel bedoel, is dat wij steeds meer het gevoel hebben dat de techniek onze ruilprocessen steeds onpersoonlijker worden. Verder dan het mechanisch schuiven van dozen gaat het niet meer.

Dat laatste, noemen we het even: de logistiek, is met rasse schreden verbeterd. Al de overige aspecten zijn heel vaak verslechterd of gewoon verdwenen. Conclusie:  de “menselijkheid” van de omgang met klanten neemt overhand af, ten faveure van bijvoorbeeld logistieke efficiency.

Opzouten cover

Fragment uit:

Opzouten! - de 8 disrupties die klanten van u verwachten

van Guido Thys. Meer hier.

Bron: Guido Thys
KennisLeerinhouden:8
Vaardigheden:1
Inspiratie:8
Behapbaarheid:10
Huurdeconsultantgehalte:1
Outoftheboxgehalte:7
Hou je van interactie? Wij wel! Geef hieronder je reactie:

Kruis dit vakje aan als je op de hoogte wilt blijven van andere reacties op dit bericht

Graag nog even het onderstaande aankruisen. We houden hier namelijk echt niet van robots die ons blauwe pilletjes en Nigeriaanse fortuinen proberen te verkopen!

Aktuele trends

Digitalisering: trapt big data analyse in de causaliteitsval?

Clayton Christensen waarschuwt data-analysteren voor de klassieke verwarring van correlatie met causaliteit.

Nu u hier toch bent....

GRATIS AANMELDEN

De 2MinuteAcademy Andersbrief
bevat een andere kijk op klantwaarde,
ondernemen, innoveren, leiderschap, 
dwarsdenken + veel humor. Elke week
een ander van deze thema's en u kunt
zich apart abonneren op elk ervan.
Lees er hier meer over.

Nog geen GRATIS abonnement?

Klik HIER om u aan te melden!